onsdag 20 juli 2011

munkar med choklad

Framför tv:n igår blev det 2 st munkar med choklad på virkade.
Jag har hittat ett engelsk mönster som jag sedan modifierat lite då jag virkar rätt hårt.


Här kommer min beskrivning, om du vill ha den :)
28 lm som sluts till en ring.
v1. 1 fm i varje maska
v2. 1 fm, 2 fm upprepa varvet ut
v3. 1 fm i varje maska
v4. 1 fm, 2 fm upprepa varvet ut.
v5-12 1 fm i varje maska.
v13. nu börjar jag minska 1 fm, 2 fm ihop, upprepa varvet ut
v14. 1 fm i varje maska
v15. nu minskar jag igen 1fm, 2 fm ihop, upprepa varvet ut
v16 2 fm, 2 fm ihop.

Sedan syr jag ihop den och stoppar allt eftersom.

När jag virkar chokladen gör jag precis om i början på munkbeskrivningen till varv 6 eller 7, lite olika beroende på hur jag gör glaceringen.

Just nu håller jag på att göra en munk med rosa glasering och coccos på :) blir nog en bild i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar